tisdag, mars 09, 2010

Dagis är inte en dans på rosor

För ett tag sedan ville Leo följa med mig till jobbet när jag skulle lämna honom på dagis. Jag berättade om hur det kan vara på mitt jobb ibland, man måste rita massa processer och gå på möten...

Ikväll låg Leo och funderade:
- Mamma, gör ni inget roligt alls på ditt jobb?
- Inte för dig. Jag tycker det låter bättre att vara på dagis och leka med kompisar och ha roligt hela dagen än att vara med mig och jobba, svarade jag.
- Men vet du mamma? sa Leo. Det är faktiskt jobbigt i bland på dagis också!
- Jaså? svarade jag förvånat. Vad är det då som är så jobbigt?
- Jo, förstår du mamma, man måste jobba i "Monday-Book" och det är så himla jobbigt! Det är så jobbigt, så jobbig så jobbigt asså!

Leo suckar en lång, djup, utdragen suck. Sen vänder han ryggen mot mig och mumlar för sig själv:
- Jag blir alldeles sömning när jag tänker på hur djävla jobbigt det är....

Inga kommentarer: