söndag, december 25, 2011

Vår bröllopsdag

När jag kom ut ur duschen hade Peter dukat upp två champagneglas med tillhörande dryck på vår nybäddade och blomprydda säng. Champagnen var av en sötare typ. Iskall gled den lätt ner i stupen och smakade helt underbart!

Sedan fick jag sätta mig i tuk tuken och vi åkte iväg till en Gem shop. Där fick jag dessa två vackra örhängena.

På kvällen åkte vi iväg till Restaurant Diya Sisila, nr 1 på tripadvisor. Restaurangen har ingen meny utan man kan önska eller beställa det som är färskt för dagen. Restaurangen har endast 3-5 bord och bordet längst ner mot sjön var reserverad för oss. Bilden är snodd från tripadvisor men när vi kom så var det nästan helt mörkt förutom brinnande facklor och levande ljus. Precis som om månen ville vara med på ett hörn, lyste den lite svagt över sjön för oss.

Jag och Peter delade på en 1.2kilos hummer som var himelskt god! Här är en kock som vet precis hur en hummer ska smaka. Jag vet inte hur många gånger jag fått in en torr, trådig sak som knappt smakar skaldjur. Denna var perfekt i alla avseenden!

Leo fick en saftig blodig biff och fri fanta. Till efterrätt fick vi hemmagjord chokladglass.

Som toppen på i:et stod tre spelemän och spelade romantiska fiskesånger för oss med två olika guitarrer och en trumma. Detta var nog den bästa bröllopsdagen någonsin!

Leo fick lägga sig när han ville och precis innan jag stängde mina lulliga ögon, satt han mellan oss och spelade på iPaden :)

Inga kommentarer: