måndag, januari 02, 2012

Flyga till Indien - del 2

Halv åtta på kvällen kom vi iväg till Chennai. När vi landade var vi tvugna att gå via immigration och hämta ut våra väskor. Det hela var kaos, då folk skrek efter folk som skulle med Delhi-planet och sa vi skulle stå i olika köer. Vi flyttades runt och de som flyttade oss bara stack. Summan av kardemumman var att vi hanterades sist av alla fick springa som galningar och kom sist av alla på Delhi-planet.

Men planet lyfte inte på grund av vädret. Efter en halvtimme serverade de maten, fortfarande ståendes på marken. Tio i elva på kvällen sade kaptenen att han inte hade certifiering för att landa i dimman i Dehli och att flighten var canceled. That's it!

Jaha, alla tittade på varandra, ställde halvätna brickor på stolarna och lämnade planet. Kaos och alla skrek undrade så klart om det går något nytt plan, när det går och så vidare. Vi alla var jättetrötta och Leo lade sig mitt på golvet och ville sova.

Lite innan tolv kom vi till ett tilldelat hotell. Flyget skulle gå 06.15 och de skulle väcka alla 03.30.

Rummet var nog det värsta vi varit på. Vi har varit på många enkla hotell men inget har varit SÅ äckligt som detta. Det luktade, nej stank av inpyrd rök och sur fukt. Badrummet ska vi inte tala om. När jag skulle lägga mig på sängen, kände jag en sötäcklig lukt av urin. Någon hade pissat i sängen och nu hade de lagt ett lakan över allting. Bleh!

Med kläderna på försökte jag blunda ovanpå täcket. Det luktade vidrigt! Jag försökte andas med munnen men lukten smög sig in i alla fall. Tillslut lade jag näsan i armhålan. Då gick det att andas i alla fall.

På något sätt lyckades jag slumra till för jag vaknade av att klockan ringde. Vi hade satt den på 04.30 för något sa oss att vi inte skulle bli väckta. Och mycket riktigt. De hade dålig koll på vilka som tillhörde Delhi-flighten och många som vi såg på kvällen såg vi inte i bussen.

Kaoset var ännu värre på morgonen då vi inte ens kom in på flygplatsen utan boardingpass, vilket de tog från oss kvällen innan. Jag vet inte hur, men Peter fixade boardingpass någonstans och kom springande med dem fem i sex. Vi hade alltså 20 minuter på oss att scanna väskor, checka in dem, gå genom security och
hitta gaten, men vi kom med på något vänster.

Nu är vi iallafall HÄR, i Indien, i New Delhi. Tjohooo!

Inga kommentarer: