måndag, februari 13, 2012

Resumé Promovec


- Se nu till att du får med hela mig och kärran och cykeln
- jajajajaaaajajajaaaaaaa

Fotograf: Leo

Resumé:

+ Underbar känsla att flyga förbi andra flåsande cyklister som står upp och trampar med alla sina muskler. Själv sitter jag ner och trampar sakta i trean. Undrar om de tänker att jag måste ha starka lårmuskler?

+ Steglös gas som passar utmärkt i Lund

+ Även om man inte har gas, går cykeln otroligt lätt att cykla på.

+ Man får motion men slipper det känna jag-får-inte-luft känslan.

+ Man slipper bli helt våt av svett på ryggen, men håller värmen fint när det är kallt.

+ Skillnaden mellan tvåan och trean är större än på min 7-växlade. Ungefär som mellan trean och femman på den 7-växlade. Skönt att slippa växla så mycket.

+ Batteriet är lätt att dra ut och ta med sig in.

- Låset är lite kruxigt då man måste föra tillbaka den en halv centimeter för att få ut nyckeln.

- Starta i trean och full gas när det är snöslask i uppförsbacke är inte att rekommendera. Framhjulet spinner och vill lägga sig på sidan.

- Framljuset går på litet batteri och måste manuellt sättas på och av. Det skulle vara kopplat till stora batteriet och slås av och på tillsammans med baklyktan.

- Ont i tummuskeln mitt i handen när man gasar. Kom på att jag höll för långt in på handtaget. När jag flyttade ut handen lite, kändes det mindre.

Summa: Jag kommer nog aldrig att vilja ha en vanlig cykel igen!

Inga kommentarer: