onsdag, maj 23, 2012

Mera Leobus

När jag kom in i grovköket i morse så stank det piss. Jag tänkte att nu har Leo kissat i byxorna och lagt de i tvättkorgen. Jag hade dock inte vidare lust att stoppa näsan i smutstvätten, men två maskiner räckte för att tömma mörkt och ljust.

Under tiden jag tvättade öppnade jag ytterdörren och vädrade. Efter första tvätten luktade det fortfarande kiss men jag trodde såklart att då var det något ljust som var kissigt. Dörren stod på vid gavel och frisk luft flödade in.

Efter andra tvätten och vidöppen dörr luktade det fortfarande! Ja, jag vet att jag är känslig mot lukt, men pisslukten var kvar, det var säkert. Så jag lyfter ut korgarna och mattan och fyller en hink med ajax och vatten. Jag tänker att han kanske råkat kissa på golvet av någon orsak.

Sagt och gjort lägger jag mig på golvet och skurar. Då plötsligt slår en superstark kissdoft mot mig. Bakom korgarna står min nämligen min vattenkanna till blommorna. Jag tittar ner i botten och mycket riktigt - där flyter halvtjock, mörkgul urin. Leo måste vid något tillfälle ha kissat i den och fy vad det STANK!

Jag brukar ju säga att kiss är den bästa näringen...

Inga kommentarer: