tisdag, december 18, 2012

Jobbig resa

Som vanligt är vi precis i tid till Öresundståget i Lund. Vid Åkarp ringer Nina och säger hon inte tog husnycklarna medsig. Hon kommer alltså inte in! Vi hoppar av i Malmö men klockan är åtta och hon står still i rusningstrafiken. Peter går till informationen och frågar om de kan passa nycklarna i en kvart, men icke sa Nicke!

Tre min till nästa tåg, frågar jag skitstressad korvagubben om han kan hjälpa? Yes, en ängel i nöden!

Åker två stationer till Hyllie men sen är det stopp. Signalfel. Tiden tickar. Stressen ökar. Vi får nog gå upp och ta taxi säger jag. Spinger runt på Emporia och försöker vinka på taxi från gatan. Det gör femtielva st andra också. Bil efter bil fylls framför våra ögon. Någon säger det står bilar på andra sidan. Vi kutar. Vi fryser. Det är jobbigt med alla väskor.

Peter kutar förbi alla. Han får tag i en bil. Klockan är 9. Vi ber taxin köra så fort han kan. Betalar under resan. Kastar oss av. Kutar på Kastrup. Givetvis fel terminal. Kommer en min innan check in stänger. Två min senare och vi hade fått köpa ny biljett. Tur!

Inga kommentarer: