fredag, april 19, 2013

Monica Anderbergs personliga varumärke


Nu har jag gått på kurser och seminarier hela veckan. Det som har fastnat mest är det här med mitt personliga varumärke. Vem är Monica Anderberg och vad tänker man på när man hör hennes namn?

Jag blev kontaktad av Jonas Winberg  (en fd kollega) för ett antal veckor sedan. Han ville ha hjälp med sin grafiska profil på internet och inom sociala medier. Vi har träffats flera gånger och jag har imponerats av hans strukturella affärsplan vad gäller vem han är och vad han har att erbjuda. Eftersom vi precis har börjat samarbeta, var jag övertygad att det bara var jag som kände till "Finans-Jonas" och hans erbjudande.

Under veckan träffade jag ytterligare en fd kollega, Mikael Blomstrand och vi åt lunch tillsammans. Vi pratade om Kunskapsdagarna och även om mitt samarbete med Jonas Winberg. Det roliga var att Mikael var supersäker på Jonas och hans profil/varumärke. Jonas hade nämligen pratat med Mikael på Kunskapsdagarna och lyckats till 100% förmedla sitt eget varumärke. Det finns ingen tvekan om att om det dyker upp något finans-aktigt kommer vi båda att tänka på Jonas Winberg!

Så då fick jag verkligen smak för att få folk att tänka på kreativ processorienterad projektledare när de hör namnet Monica Anderberg!

Så under följande veckor ska jag jobba hårt för att få till mitt personliga varumärke. 

1 kommentar:

io sa...

Inspirerande! Där fick man något att fundera och jobba på...