fredag, juni 14, 2013

Lagen om attraktion

Den finaste jag vet!
Många talar om någon osynlig kraft som skapar mirakler. Jag tror inte på mirakel, men något märkligt har hänt de sista månaderna som jag inte kan förstå eller förklara.

Det bara poppar upp saker framför mig. Jag vet inte om det är den här osynliga kraften, mina egna tankar, min egen öppenhet, det sjätte sinnet, flyt eller om det är något som ska kallas för tur?

Det känns som om jag bör vara försiktig med vad jag önskar mig, för plötsligt händer det.  Energin flödar och jag känner en sån arbetsglädje och en urstyrka pulserar nerifrån tårna upp genom hela kroppen. Jag kan knappt läsa en artikel innan någon ny idé formar sig. En lösning kommer nästan fortare än hindren och jag ser så mycket möjligheter över allt. På jobbet, i hemmet, i trädgården, i affärslivet - överallt!

Människor flockar sig runt mig som bin runt honung. De inspireras och erbjuder sig hänga med på tåget och bidra. Kraften eller energin smittar av sig på alla hungriga människor runt om mig. Detta ger mig ännu mera kraft. Från att ha fått kalla handen om och om igen, får jag nu så mycket erbjudanden att jag inte vet vilka jag ska tacka ja eller nej till. 
En fantastisk känsla.

Dagens kloka ord:

EN VINNARE FÖRLORAR ALDRIG
OCH
EN FÖRLORARE VINNER ALDRIG

1 kommentar:

Åsa sa...

Roligt att höra!