tisdag, juli 09, 2013

Dammstenar 300kr


Nej, jag bara skojar. Stenarna var gratis! Jag körde nämligen till Vinslöv idag och hälsade på Koi-fantasterna Rutger och Pia. Förutom att jag fick många bra tips, ett par nya vänner och massor av inspiration körde jag förbi några gubbar som höll på att spränga ett berg för att göra ny väg.

Stenögat slog till. Jag var visserligen i telefonsamtal med pappa, men bromsade snabbt in och vände på vägen för att åka tillbaka och fråga och jag fick ta lite spillsten till mitt vattenfall. Stenarna var precis sådana som killen i youtubefilmen använder. Och DOM ville jag ha!

- Nu har jag inte tid mera, sa jag till pappa och klickade honom. Försökte gå fram till gubbarna som satt i sina enorma maskiner och skrek frågande om jag fick ta några stenar. De verkade inte höra så jag pekade på stenarna och på bilen. Jag tror de sade ja.

Sen fyllde jag än en gång backluckan med sten.

Inga kommentarer: