torsdag, augusti 15, 2013

Kudde till pakethållare

Färdig mjuk cykelkudde till pakethållare
På morgonen åker Leo ofta bil med Peter till skolan och på eftermiddagen hämtar jag honom på cykel. Eftersom det är kruxigt att ta med Leos cykel till skolan får han sitta på pakethållaren. Men den är ju hård och vid varje bump skriker Leo - aj, min rumpa! 

På cyklarna i Laos hade de monterat på en sadel som pakethållare och denna idén applicerade jag på vår danska Promovec cykel.

Först skar jag ut en lagom bit skumgummi från en gammal madrass.

Sedan klippte jag sönder ett par redan trasiga regnbyxor som Leo vuxit ur.

Med en sprätt fick jag av knäppena och det gula kantbandet.

Därefter sydde jag ihop allting som en fyrkantig påse med knäppen på sidorna.

I med skumgummibiten.

Tidsåtgång ca en halvtimme. Resultat en billig, avtagbar, skön, vattentålig, mjuk, kudde att spänna över pakethållaren så passagerare kan sitta skönt!

Inga kommentarer: